Proposta per iniciar el pla de comunicació al Sindicat de Periodistes

Juny 23, 2009 at 8:30 am 2 comentaris

De cara a iniciar l’elaboració d’aquest pla, presentaré en una propera reunió una serie de punts que poden ajudar a arrencar, són aquests:

a/ Intranet: La opció que proposo és aprofitar l’espai que vam obrir com a prova per a la comunicació interna.

b/ Dissenyar correctament el lloc web (quin tipus de web volem i quines eines incorporem)

Cal aconseguir una òptima visibilitat dels continguts a la xarxa, cal fomentar la conversa i la distribució dels nostres continguts per la xarxa social, es necessari que el lloc sigui amigable per els cercadors, cal complir els estandars W3C.

El web hauria de complir aquests objectius:

– Coorporatiu
– Col•laboratiu
– De servei

c/ Conèixer els usuaris (a qui ens dirigim)

Públics potencials, poden haver diferents graus en funció del missatge que volem fer arribar:

– Afiliats del Sindicat amb tasques i responsabilitats dins el Sindicat (a diferents nivells).

– Comitès i/o delegats sindicals.

– Afiliats del Sindicat en general.

– Professionals de la Comunicació.

– Altres col•lectius i/o organitzacions relacionades.

Crec que hi ha un missatge comú i que volem fer arribar a tots que es tracta de l’activitat del Sindicat, el que podríem anomenar informació corporativa. Desprès pot haver informacions que només s’adrecin a un segment determinat (ex. la informació fiscal només interessa als afiliats) i fins i tot pot haver informació de consum intern o entre grups de treball que pot interessar que en un moment donat no es faci encara pública (intranet). Cal també tenir en compte que hi ha un missatge de tornada, caldrà dons establir els mecanismes de participació adients per a cada usuari/col·lectiu.

d/ Millorar la visibilitat a la xarxa (com ho hem de fer per ser visibles):

Hi ha algú amb coneixements de màrqueting on-line i posicionament en cercadors (SEO, SEM, SMO)? Jo puc aportar coneixements genèrics.

e/ Escollir les xarxes socials idònies (determinar els espais on cal ser i generar converses)

Existeixen milers de xarxes socials i comunitats de tot tipus, cal identificar les variables clau a l’hora de pre-seleccionar una xarxa social: especialització, grau de participació dels usuaris, perfil dels mateixos, etc.

f/ Escoltar la web (monitorització, investigació i gestió de la reputació on-line)

Les converses sobre nosaltres que tenen lloc a la xarxa reflecteixen les que es produeixen a la vida real, la diferència es que la tecnologia ens permet identificar aquells grups de discussió, blocs i xarxes socials on s’intercanvien aquestes opinions. Existeixen infinitat d’eines gratuïtes i de pagament que ens permeten fer aquesta tasca i ens permetran millorar la percepció que es genera dels nostres continguts i serveis.

g/ Formació i innovació (a nivell intern i extern)

Cal reciclar-nos amb l’objectiu de posar-nos al dia amb l’ús de les noves eines 2.0: podcast, blocs, fotologs, microbloggin, wikis, marcadors socials, xarxes socials, feeds… S’ha de perdre la por a innovar, les aplicacions 2.0 potencien la participació i la col•laboració, a més a més poden facilitar la tasca de servei als afiliats, delegats i comitès.

h/ Incorporar les 2.0 al flux de treball

Las tecnologies participatives tenen les majors possibilitats d’èxit quan s’incorporen al flux diari de treball.

S’accepten esmenes/propostes!

Fonts:

http://www.e-deusto.com/libro/la-empresa-en-la-web-20.html?gclid=CJuz7YLv65kCFQaA3godCDZJQw

http://www.dreig.eu/caparazon/2009/04/07/marketing-social-media/

http://knightcenter.utexas.edu/Periodismo_20.pdf

http://www.carmepla.com/cat/2009/03/02/sis-formes-dencaixar-web-20-i-empresa/

http://www.mckinseyquarterly.com/Business_Technology/Application_Management/Six_ways_to_make_Web_20_work_2294


Advertisements

Entry filed under: Sindicat de Periodistes. Tags: , , .

Un nou repte al Sindicat de Periodistes de Catalunya Facebook empreses: ara l’URL amigable

2 comentaris Add your own

  • 1. Marc Cortés  |  Juny 26, 2009 a les 10:22 pm

    Moltes felicitats per l’encàrrec. si em permets jo et diria que abans de res definissiu clarament els objectius que es persegueixen amb la posada en marxa de tot aixó (notorietat, transmetre opinió, comunciar activitat…) i entendre com us posicionen des de la xarxa. Amb la suma d’aixó has de tenir una mica més clar l’escenari; però vaja és només una opinió.

  • 2. qazcona  |  Juny 27, 2009 a les 8:05 am

    Gracies Marc! Crec que els parèntesis que apuntes encaixarien dins del aspecte corporatiu del web perfectament, pel que fa a l’aspecte col·laboratiu es tractaria de comptar amb la participació de afiliats, delegats sindicals i comitès d’empresa i pel que fa a servei podria incloure (entre altres) tota la informació legal, actes i trobades que organitza el sindicat… ben aviat començarem a definir-ho!.

    Tens raó quan apuntes que cal estudiar el posicionament a la xarxa (ara per ara ben fluix entre altres coses per un domini mal escollit i unes sigles confoses) i la nostra reputació virtual…

    Gracies pels consells, estem oberts a molts més 😉 , és un luxe acollir-te al bloc!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Twitter

twitter

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Piulejades

    Del.icio.us

    Categories

    Llicència

    Creative Commons License
    Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial 3.0 Espanya de Creative Commons

    %d bloggers like this: